سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دل ها درباره دوستی ها بپرسید، که گواهانی رشوه ناپذیرند . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 95 آذر 25 , ساعت 3:40 صبح

 



Cold War-Era Satellites Spy on Himalayan Glaciers

تصویر این منطقه بین نپال و هند، هند، نشان می دهد. جاش موره ایجاد شده با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط ماهواره ناسا ترا در 2007.

اعتبار: موره جاش

سان فرانسیسکو–جنگ سرد، ممکن است پایان دهه پیش است، اما داده های ماهواره های جاسوسی که در حال حاضر در حال استفاده برای یک ماموریت جدید: ردیابی تغییرات زیست محیطی در هیمالیا.

اطلاعات ماهواره جاسوسی با استفاده از شهادت، محققان ایجاد کرده تصاویر 3D از یخچالهای طبیعی در هیمالیا، دانشمندان گفتند. این نقشه ها ارائه اولین نگاه سازگار در 40 سال از یخچال های طبیعی تغییر در سراسر منطقه آسیا بالا کوه. نتایج اولیه از این مدل ها اینجا دوشنبه (12 دسامبر) در نشست سالانه آمریکا ژئوفیزیکی اتحادیه ارائه شد.

نقشه های 3D جدید نشان داد که چگونه رفتار هیمالیا یخچالهای طبیعی در حال تغییر آب و هوا. به عنوان مثال، اولین نتایج پوشش 21 یخچالهای طبیعی فقط منطقه بوتان نشان داد که یخچالهای طبیعی یخ بیشتر از آنها، گفت: محققان به دست آوردن است از دست دادن شده اند. [Photos of Melt: Glaciers Before and After]

با مقایسه تصاویر ماهواره جاسوسی از سال 1353 با تصاویر گرفته شده در 2006 با استفاده از استر تصویربرداری ابزار روی ماهواره ترا ناسا دانشمندان سالانه متوسط جرم از دست دادن (اگر ذوب شده به آب) حداقل 7 اینچ (0.18 متر) از دست داده بیش از کل سطح هر یخچال تخمین زده می شود.

حمل و نقل گفت: “زندگی بستگی دارد در آب، بنابراین تغییر مقدار یا زمان چگونه آب که می رسد به یک جامعه یا یک اکوسیستم است رفتن به تاثیر” محقق جاش موره دانشجوی کارشناسی ارشد در رصدخانه زمین Lamont دورتی دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک.

محققان گفت که حدود 20 درصد از جمعیت جهان متکی به یخچالهای طبیعی هیمالیایی meltwater فصلی. همراه با باران های موسمی و بارش برف، منابع آب خنک منبع نوشیدن آب کشاورزی و برق آبی انرژی است.

A comparison of images taken in 1975 and 2007 of the same region along the border between Nepal and Sikkim, India, reveal changes in the elevation of the region’s glaciers.

مقایسه تصاویر گرفته شده در 1975 و 2007 از همان منطقه در طول مرز نپال و هند، هند، تغییرات ارتفاع یخچالهای طبیعی منطقه را نشان می دهد.

اعتبار: علی Corley

ابزار 3D نقشه برداری جدید است کمک دانشمندان بیشتر همواره کمیت تغییر یخچال شرکت نویسنده تابستان Rupper، دانشمند در دانشگاه یوتا است که اعزامی های بسیاری برای اندازه گیری انجام شده است گفت: یخچال های طبیعی تغییر دسته جمعی. 

“یخچال توده دو دلیل از دست دادن ممکن است–ممکن است از مذاب یا آن ممکن است گرفتن کمتر برف” Rupper گفت. “سنجش از دور شما تغییر خالص اما نه علت می دهد. وقتی که شما با اطلاعات بر روی زمین به قرار دادن این دو قدرت است [net change] به چشم انداز. ”

ماهواره از جمله ماهواره لندست زمین اختصاصی 8 تامین می کنند دانشمندان با مشاهده دقیق از یخچال های طبیعی تغییر از مدار. با این حال، دانش تاریخی تغییر — ویژه در منطقه هیمالیا–است…



لیست کل یادداشت های این وبلاگ