سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بخیل در شگفتم ، به فقرى مى‏شتابد که از آن گریزان است و توانگریى از دستش مى‏رود که آن را خواهان است ، پس در این جهان چون درویشان زید ، و در آن جهان چون توانگران حساب پس دهد ، و از متکبّرى در شگفتم که دیروز نطفه بود و فردا مردار است ، و از کسى در شگفتم که در خدا شک مى‏کند و آفریده‏هاى خدا پیش چشمش آشکار است ، و از کسى در شگفتم که مردن را از یاد برده و مردگان در دیده‏اش پدیدار ، و از کسى در شگفتم که زنده شدن آن جهان را نمى‏پذیرد ، و زنده شدن بار نخستین را مى‏بیند ، و در شگفتم از آن که به آبادانى ناپایدار مى‏پردازد و خانه جاودانه را رها مى‏سازد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 97 مرداد 6 , ساعت 9:13 صبح

نسخه جدید وبمستر تولز گوگل

یکی از مهمترین ابزارهایی که گوگل در اختیر وبمستران قرار داده است تا بتوانند سایت خود را مدیریت کنند وبمستر تولز یا با نام اصلی سرچ کنسول شناخته می شود. این کنسول امکان دسترسی به اطلاعات هر وب سایت و داده های آن در زمینه سرچ گوگل را مهیا می کند تا کاربران بتوانند سئو سایت خود را نیز کنترل کنند. اطلاعاتی نظیر خطاها، ورودی ها و هشدارهایی که به هر وب سایت داده می شود. اخیرا شاهد این بوده ایم که گوگل نسخه جدید وبمستر تولز خود را با نام Google Search Console beta رونمایی کرده است. در این مقاله میخواهیم به بررسی این نسخه جدید وبمستر تولز بپردازیم.

نسخه جدید وبمستر تولز گوگل

 

سطح تغییرات چقدر بوده است؟

سوال عمده ای که ذهن کاربران را در مورد نسخه بتا سرچ کنسول گوگل مشغول کرده است این است که دلیل این تغییرات چیست؟ آیا در نسخه جدید وبمستر تولز گوگل تغییرات پایه ای انجام شده و خدمات جدیدی عرضه شده است؟ اگر بخواهیم پاسخ این سوال را با بله یا خیر جواب دهیم، پاسخ ما خیر است.

گوگل در نسخه جدید خود و در اولین چیزی که به چشم هر کاربری می آید، رابط کاربری کنسول خود را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. این تغییرات به نحوی بوده است که کاربران احساس راحتی بیشتری داشته باشند و همه چیز براحتی در دسترس آنها قرار گیرد.بعضی از ابزارهای اساسی مورد نیاز جهت سئو در کنار دست شما خواهند بود.  البته در کنار این ظاهر زیبا و راحت، ما شاهد بهبود سرعت بارگزاری صفحات نیز بوده ایم که با توجه به استفاده از تکنولوژی آژاکس (AJAX)  سریعتر از نسخه قدیمی وبمستر تولز گوگل لود می شود.

 آیا نسخه جدید سرچ کنسول گوگل بصورت آزمایشی است؟

بله. این نسخه از وبمستر تولز گوگل در حالتی قرار دارد که امکانات آن در آینده دستخوش تغییراتی خواهد بود و نیاز به بهبود دارد.هدف گوگل از ارائه این نسخه سرچ کنسول، کمک گرفتن از ایده های کاربران است. این موضوع واضحا در نسخه جدید قابل رویت است زیرا که گوگل از کاربران درخواست کرده است فیدبک یا بازخورد خودشان را نسبت به این موضوع ارسال نمایند. همچنین بخش دیگری با نام بزودی (Coming Soon) نیز در این نسخه وجود دارد که نشان از تغییرات در آینده نزدیک دارد.

در این مقاله بصورت کلی در رابطه با نسخه جدید سرچ کنسول گوگل صحبت نمودیم و وارد جزئیات آن نشدیم اما در مقالات بعدی هر بخش را بصورت مجزا و کامل توضیح خواهیم داد تا بتوانید از این ابزار جهت بهبود بهینه سازی سایت خود و سئو اصولی بهرمند شوید. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید از فرم نظرات استفاده نمایید.

برای مطالعه مقالات دیگر سایت می توانید مقالات آموزش سئو را مطالعه نمایید



لیست کل یادداشت های این وبلاگ