سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمترین حقى که از خداى سبحان بر گردن شماست این که از نعمتهاى او در راه نافرمانى‏اش یارى نباید خواست . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 97 مرداد 8 , ساعت 10:40 صبح

درباره دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور (Diesel Generator)، یا موتور ژنراتور یا مولد دیزل به ترکیبی از موتور دیزل، ژنراتور و متعلقات دیگری مثل شاسی، اطاقک پوشاننده برای محافظت و کاهش صدا، سیستم‌های کنترل کننده، قطع کننده‌های اضطراری مدار، سیستم تولید کننده گرما، سیستم استارت اتومات و غیره که به منظور تولید برق استفاده می‌شود، می‌گویند.
هدف از این ترکیب تولید الکتریسیته یا همان برق از سوخت دیزل که گازوئیل است می باشد. درواقع این دستگاه نیروی مکانیکی حاصل از سوخت دیزل توسط موتور را به ژنراتور انتقال داده و در خروجی جریان برق را به ما می دهد. به همین دلیل به آن موتور برق نیز گفته می شود. و عبارت موتور برق دیزلی نیز یک اصطلاح رایج در این زمینه است. این دستگاه ها به طور قراردادی بر اساس توان تولید برق بر حسب “کیلو ولت آمپر” (kVA) و یا کیلو وات (kW) تقسیم بندی می شوند. در واقع موتور باید توان تولید این نیرو را (که بر حسب اسب بخار نیز عنوان می شود) داشته باشد و هم ژنراتور باید بتواند با نیروی محرکه ای که موتور تولید میکند این خروجی را تولید نماید.
دیزل ژنراتورها می‌توانند از 1 تا 20 کیلوولت آمپر (KVA) برای منازل، فروشگاه‌ها، ادارات کوچک و تا (2000KVA/2MVA) برای مجتمع‌های اداری بزرگ و کارخانه‌ها برق تولید کنند. دیزل ژنراتورها در هر توانی را می‌توان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. این اتاقک که نقش اصلی آن کاهش صدای ژنراتور میباشد را در اصطلاح (کانوپی سایلنت) گویند. ژنراتورهای 5 مگاوات برای ایستگاه‌های کوچک تولید برق استفاده می‌شوند و برای این منظور می‌توان از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد. ژنراتورها در سایزهای بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه می‌شود.

 

https://niroafarinan.com



لیست کل یادداشت های این وبلاگ