سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیکو نیست خاموشى آنجا که سخن گفتن باید ، چنانکه نیکو نیست گفتن که نادانسته آید . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 95 آذر 29 , ساعت 8:48 صبح

http://persianblog.ir/CreatePost.aspx?blogid=939371


پنج شنبه 95 آذر 25 , ساعت 3:40 صبح

 



Cold War-Era Satellites Spy on Himalayan Glaciers

تصویر این منطقه بین نپال و هند، هند، نشان می دهد. جاش موره ایجاد شده با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط ماهواره ناسا ترا در 2007.

اعتبار: موره جاش

سان فرانسیسکو–جنگ سرد، ممکن است پایان دهه پیش است، اما داده های ماهواره های جاسوسی که در حال حاضر در حال استفاده برای یک ماموریت جدید: ردیابی تغییرات زیست محیطی در هیمالیا.

اطلاعات ماهواره جاسوسی با استفاده از شهادت، محققان ایجاد کرده تصاویر 3D از یخچالهای طبیعی در هیمالیا، دانشمندان گفتند. این نقشه ها ارائه اولین نگاه سازگار در 40 سال از یخچال های طبیعی تغییر در سراسر منطقه آسیا بالا کوه. نتایج اولیه از این مدل ها اینجا دوشنبه (12 دسامبر) در نشست سالانه آمریکا ژئوفیزیکی اتحادیه ارائه شد.

نقشه های 3D جدید نشان داد که چگونه رفتار هیمالیا یخچالهای طبیعی در حال تغییر آب و هوا. به عنوان مثال، اولین نتایج پوشش 21 یخچالهای طبیعی فقط منطقه بوتان نشان داد که یخچالهای طبیعی یخ بیشتر از آنها، گفت: محققان به دست آوردن است از دست دادن شده اند. [Photos of Melt: Glaciers Before and After]

با مقایسه تصاویر ماهواره جاسوسی از سال 1353 با تصاویر گرفته شده در 2006 با استفاده از استر تصویربرداری ابزار روی ماهواره ترا ناسا دانشمندان سالانه متوسط جرم از دست دادن (اگر ذوب شده به آب) حداقل 7 اینچ (0.18 متر) از دست داده بیش از کل سطح هر یخچال تخمین زده می شود.

حمل و نقل گفت: “زندگی بستگی دارد در آب، بنابراین تغییر مقدار یا زمان چگونه آب که می رسد به یک جامعه یا یک اکوسیستم است رفتن به تاثیر” محقق جاش موره دانشجوی کارشناسی ارشد در رصدخانه زمین Lamont دورتی دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک.

محققان گفت که حدود 20 درصد از جمعیت جهان متکی به یخچالهای طبیعی هیمالیایی meltwater فصلی. همراه با باران های موسمی و بارش برف، منابع آب خنک منبع نوشیدن آب کشاورزی و برق آبی انرژی است.

A comparison of images taken in 1975 and 2007 of the same region along the border between Nepal and Sikkim, India, reveal changes in the elevation of the region’s glaciers.

مقایسه تصاویر گرفته شده در 1975 و 2007 از همان منطقه در طول مرز نپال و هند، هند، تغییرات ارتفاع یخچالهای طبیعی منطقه را نشان می دهد.

اعتبار: علی Corley

ابزار 3D نقشه برداری جدید است کمک دانشمندان بیشتر همواره کمیت تغییر یخچال شرکت نویسنده تابستان Rupper، دانشمند در دانشگاه یوتا است که اعزامی های بسیاری برای اندازه گیری انجام شده است گفت: یخچال های طبیعی تغییر دسته جمعی. 

“یخچال توده دو دلیل از دست دادن ممکن است–ممکن است از مذاب یا آن ممکن است گرفتن کمتر برف” Rupper گفت. “سنجش از دور شما تغییر خالص اما نه علت می دهد. وقتی که شما با اطلاعات بر روی زمین به قرار دادن این دو قدرت است [net change] به چشم انداز. ”

ماهواره از جمله ماهواره لندست زمین اختصاصی 8 تامین می کنند دانشمندان با مشاهده دقیق از یخچال های طبیعی تغییر از مدار. با این حال، دانش تاریخی تغییر — ویژه در منطقه هیمالیا–است…


چهارشنبه 95 آذر 24 , ساعت 3:1 صبح

http://persianblog.ir/CreatePost.aspx?blogid=939371


یکشنبه 95 آذر 21 , ساعت 3:44 عصر

 



ترکیب سیلیکون با مواد فعال نوری کوچک لیزر در سازگار با تکنیک های ساخت صنعتی را قادر می سازد.

ترکیب سیلیکون با نیمه هادی نور تولید ممکن است کمک به توسعه مقیاس میکرومتر لیزر، نشان می دهد دوریس که تینگ Ng و همکاران او از سنگاپور آژانس علوم، فناوری و تحقیقات (A * ستاره) موسسه ذخیره سازی داده ها.

سیلیکون است انقلابی در ساخت دستگاه های برقی. این نیمه هادی فراوان است که به راحتی به قطعات کوچک مانند ترانزیستور با استفاده از روش است که مقیاس پذیر به سطوح صنعتی نتیجه امکان تولید صدها هزار نفر از عناصر در یک تراشه واحد پردازش می شود. مهندسین الکترونیک بیشتر گسترش قابلیت این محوطه را قادر می سازد آنها را برای ایجاد و دستکاری و تشخیص نور می کند.

این دستگاه وبتلکترنک می تواند سرعت پردازش اطلاعات دیجیتال, و منجر به مقیاس میکرومتر لیزر برای استفاده در اسکنر بارکد به عنوان مثال. مشکل, با این حال، است که سیلیکون ژنراتور نور کارآمد نیست.

نانوگرم در تیم طراحی و تولید لیزر در سازگار با سیلیکون ساخت تکنیک ترکیب سیلیکون و یکی دیگر از مواد نیمه هادی است که می تواند تولید نور: ایندیم گالیم آرسنید فسفید (InGaAsP). می گوید “نتایج ما نشان دادن روش امیدوار کننده برای دستگاه وبتلکترنک فعال موثر و جور بر سیلیکون بسیار نازک III-V لایه نیمه هادی، با استفاده از” Ng.

A در نظر گرفتن بسیار مهم در هر ساختار لیزر است بازخورد نوری: توانایی روشن در ساختار به درایو بیشتر نور نسل دام. در لیزر های مرسوم این را با قرار دادن آینه در دو طرف منطقه نور تولید انجام می شود. در عوض، پوکر و تیم هندسه دستگاه استوانه ای استفاده می شود. این برخی از نور تولید شده در دیواره دستگاه به دام افتاده و مجبور به انتشار دور داخل سیلندر. چون تله همان اثر امواج صوتی در اتاق مدور مانند گنبد کلیسای جامع به این حالت گالری نجوا می نامند.

تیم آغاز شده با لایه سیلیکون که بر روی آنها یک لایه نازک از اکسید سیلیکون سپرده. فیلم InGaAsP نوری فعال فقط 210 نانومتر ضخامت، به طور جداگانه ساخته و سپس بالای اکسید سیلیکون پیوند می خورند. این تیم پس از طریق برخی از مواد برای سیلندر ایجاد میکرومتر دو و یا سه قطر اچ. دستگاه میکرومتر سه ساطع نور لیزر با طول موج نانومتر 1,519 بسیار نزدیک به آن در سیستم های تجاری ارتباطات نوری استفاده می شود.

از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه است که حالت زمزمه ی گالری گسترش بیش از سیلیکون و مناطق InGaAsP. در حالی که سیلیکون منفعلانه نور هدایت InGaAsP تقویت نور را فراهم می کند. می گوید “بعد ما امیدواریم که برای اعمال این ایده ها به دستگاه های عامل در دمای اتاق” Ng. “عملیات در دمای بالاتر خواهد شد نیاز به ریز تنظیم لیزر طراحی و ساخت.”

منبع داستان:

مواد ارائه شده توسط آژانس علوم، فناوری و تحقیقات (A * ستاره) . توجه داشته باشید:…


چهارشنبه 95 آذر 17 , ساعت 6:0 صبح

 



توسط ابراهیم صالح و محمد ولید

جان بغداد (AA): حداقل 14 نشین و 10 Daesh تروریست کشته در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف در شهر موصل روز دوشنبه با توجه به پلیس محلی.

حمله Daesh موقعیت که در آن تروریست بودند تهیه بمب و خمپاره پوسته در جنوب موصل هدف عمده Dreid Khudeir Saadouni گفت: خبرگزاری آناتولی.

“بایدن: آمریکا کشته در حمله، که همچنین باعث زنجیره ای از انفجارها که 14 تن در این نزدیکی هست،” او گفت.

جنگنده های ائتلاف کرده شده انجام دو برابر موقعیت Daesh در موصل حمایت از جریان نخستین هدف تهدیدهائی شهر شمالی از گروه تروریستی.

پس از عراق دومین شهر بزرگ از نظر جمعیت موصل Daesh تاخت و تاز کردن بود — همراه با بخش های بزرگی از مناطق شمالی و غربی کشور، — در اواسط 2014.

[Photo: Civilians, who were injured in an attack carried out by Daesh, are brought to the Peshmerga check points in the Bazgirtkan Village of Mosul, Iraq on November 24, 2016 before they are taken to the hospitals in Erbil. Photgrapher: Muhabiri Yunus Kele?/AA]


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ